Perspectives and Changes in planning education: The case study Technische Universität Dortmund, School of Spatial Planning Authors Hans Heinrich Blotevogel Technische Universität Dortmund 1 Fakultät Raumplanung Fachgebiet Raumordnung und Landesplanung, Institut für Raumplanung (IRPUD), August-Schmidt-Str. 10, 44221, Dortmund Tobias Scholz Technische Universität Dortmund, Fakultät Raumplanung, Institut für Raumplanung: Studien- und Projektzentrum, August-Schmidt-Str. 10, 44221, Dortmund DOI: https://doi.org/10.1007/BF03183152 Keywords: Planning education, Bologna Process, Bachelor, Master Abstract This article deals with the adaptation of study courses to the two-cycle bachelor’s and master’s study system in planning education, according to the Bologna process. At first crucial general conditions coming along with the Bologna Reform are introduced. This contains among others the European Credit Transfer System (ECTS) and new requirements concerning the structure and duration of academic programmes. Further basic considerations on planning education are presented. The main focus of the article is on the case study about the courses of planning studies belonging to the Technische Universität Dortmund, School of Spatial Planning. Downloads Download data is not yet available. References Albers, Gerd (1999): Wie sähe heute das Gründungskonzept einer Raumplanungsfakultät aus? Betrachtungen eines Dortmunder Gründervaters. In: Schmals, Klaus M. (Hrsg.): Was ist Raumplanung? Dortmunder Beiträge zur Raumplanung. Blaue Reihe Bd. 89. Dortmund: Institut für Raumplanung, Fakultät Raumplanung, Universität Dortmund. S. 28–41. Architektenkammer Nordrhein-Westfalen (2004): Leitfaden Stadtplaner-Ausbildung. Anforderungsprofil für Studiengänge. Verfasser: Heinrich Kummer, Würselen. 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Articles in Raumforschung und Raumordnung – Spatial Research and Planning are published under a Creative Commons license. From Vol. 79 No. 2 (2021), the license applied is CC BY 4.0. From Vol. 77 No. 1 to Vol. 79 No.1, articles were published under a CC BY-SA license. Earlier volumes have been re-published by oekom 2022 under the Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY 4.0. How to Cite 1.Blotevogel HH, Scholz T. Perspectives and Changes in planning education: The case study Technische Universität Dortmund, School of Spatial Planning. RuR [Internet]. 2008 Nov. 30 [cited 2024 Oct. 6];66(6):519–532. Available from: https://rur.oekom.de/index.php/rur/article/view/1222 More Citation Formats ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Download Citation Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Share
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