Knowledge-holders and networking in metropolitan regions. Spatial requirements of knowledge-holders and the combination of politics Authors Anna Growe Fakultät Raumplanung, TU Dortmund, August-Schmidt-Straße 10, GB III, 44227, Dortmund DOI: https://doi.org/10.1007/BF03185713 Keywords: Metropolitan regions, Human capital, Strategy development, Migration, Spatial requirements Abstract In politics and planning, a discussion of knowledge-holders is characterized through reductions, e.g. by focusing on creative people and their affinity for an urban environment. This article evaluates the strategies of metropolitan areas to show what kinds of problems exist within the transfer of information about knowledge-holders into planning strategies. Furthermore, different perspectives are elaborated that show heterogeneous requirements from the private and professional lives of knowledge-holders. These cause different spatial requirements and therefore form the basis for a differentiated development of spatial strategies. Downloads Download data is not yet available. References Berndt, C. (2009): Zur Ausdifferenzierung urbaner Arbeitsmärkte in der Wissensgesellschaft. Veranstaltung vom 16.06.2009, aus der Reihe „Metropolen-Diskurs”. Dortmund. Veranstalter: Sozialforschungsstelle Dortmund. Bundesministerium für Verkehr, Bau und Stadtentwicklung (Hrsg.) (2006): Leitbilder und Handlungsstrategien für die Raumentwicklung in Deutschland. Berlin. Drewes, S.; Engelmann, J. (2008): Kreativen: Wirkung. Von der urbanen Universalformel zum Politikentwurf für die Wissensgesellschaft. Eine Einführung. In: Heinrich Böll Stiftung (Hrsg.): Kreativen: Wirkung. Urbane Kultur, Wissensökonomie und Stadtpolitik. S. 9–13. Florida, R. (2002): The rise of the creative class: And how it’s transforming work, leisure, community and everyday life. New York. Florida, R. 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